Заберуть 23% спадщини: українців попередили про квартири та будинки у заповіті

Підвищення ставки військового збору позначилося не лише на угодах купівлі-продажу нерухомості, а й інших формах відчуження майна

З грудня 2024 року податок збільшився з 1,5 до 5%, поширившись на всі доходи фізичних осіб. Це торкнулося як продаж нерухомості, а й орендні платежі, дарування та успадкування майна.

При цьому податкові пільги зберігаються для резидентів України, які одержують майно від близьких родичів (перша та друга лінії спорідненості). Однак якщо угода укладається між неспорідненими особами, податкове навантаження становить уже 10% (5% ПДФО та 5% військовий збір).

Докладніше про те, що українців попередили про квартири та будинки у заповіті, інформує delo.ua.

Дарування та успадкування нерухомості нерезидентами
За участю хоча б одного нерезидента у правочині умови оподаткування значно змінюються, навіть якщо він є близьким родичем власника майна.

Підтримай нашу сторінку в Facebook.

За українським законодавством у такому разі застосовується ставка ПДФО у розмірі 18% та військовий збір 5%, що у сумі становить 23% від оцінної вартості об’єкта.

Адвокат Лариса Величко, радник АТ GRACERS, зазначає, що такі умови роблять отримання спадщини чи нерухомості в дар менш вигідним для нерезидентів. Це може вплинути на подальші рішення щодо продажу майна, оскільки податки суттєво знижують можливий прибуток.

Приклад: при даруванні квартири, оціненої $100 000, одержувач зобов’язаний виплатити державі $23 000.

Статус резидента: ключові нюанси
Відповідно до пп. 14.1.213 Податкового кодексу України нерезидентами вважаються:

іноземні громадяни та особи без громадянства, які мають документ на тимчасове проживання в Україні;

громадяни України, які тимчасово перебувають за межами країни та мають підтвердження проживання в іншій країні.

Адвокат Наталія Чацькіс з АТ “Наказ” наголошує, що в українському законодавстві існує суперечність: з одного боку, між близькими родичами податки не стягуються, а з іншого — якщо одна зі сторін є нерезидентом, діє ставка 18% + 5%.

У зв’язку з цим виникає невизначеність: яка пріоритетніша норма — звільнення від оподаткування для родичів або зобов’язання нерезидента зі сплати податків.

Як мінімізувати податкові ризики нерезидентам
Щоб уникнути високого податкового навантаження, експерти рекомендують:

Проконсультуватись із податковими фахівцями перед отриманням майна.

Розглянути можливість укладання договору купівлі-продажу замість дарування, оскільки при першому продажу нерухомості, яка перебуває у власності понад три роки, податок не стягується.

Крім того, важливо враховувати п. 56.21 Податкового кодексу, який свідчить: якщо законодавчі норми суперечать одна одній, рішення ухвалюється на користь платника податків. Це може стати аргументом у разі виникнення спірних ситуацій з податковою службою.

Саша

Recent Posts

hacked by trenggalek6etar

hacked by trenggalek6etar- JATIM4U -Jangene_Cakep - Panataran - 0x1999 - 0xIDiot - Unlucky - Mr.Optimuz_Root

15 години ago

“Геть царя”: У Москві затримали десятки людей на мітингу комуністів – ЗМІ

У Москві в неділю під час мітингу КПРФ затримали близько 60 осіб, на акції лунали…

2 дні ago

💥 Понад 51% нафтопереробних потужностей ворога виведено з ладу.

“Розвідка, аналітики Генерального штабу та Міністерства оборони оцінили наслідки нещодавніх далекобійних ударів Сил безпеки та…

2 дні ago

СБУ уразила два російські винищувачі на військовому аеродромі в Адигеї – Су-35 та Су-34

Цієї ночі Служба безпеки України успішно атакувала військовий аеродром «Ханська» у Республіці Адигея рф. Відстань…

2 дні ago

У кожного з нас серце б’ється заради найрідніших

У кожного з нас серце б’ється заради найрідніших, і для воїнів 92 бригади це найвищий…

6 днів ago

Здобувай перевагу в небі разом із нами!

🚁 Здобувай перевагу в небі разом із нами! Сучасна війна потребує технологій, точності та людей,…

6 днів ago